Followers

Tuesday, March 11, 2014

merenung erti kehidupan

hidup ini suatu pengajaran
kadang2 kita buat salah dan kita berusaha untuk perbetulkannya
tapi kadang2 kita buat salah tapi kita mengabaikannya

hidup ini suatu cabaran
kadang2 kita berusaha untuk menjayakannya
tapi kadang2 kita biarkan hari2 berlalu tanpa ada apa2

hidup kita ada keikhlasan
kadang2 kita buat semua perkara dengan jujur
tapi kadang2 kita buat kerana terpaksa

hidup ini suatu kepuasan
kadang2 kita gembira dengan pencapaian diri kita
tapi kadang2 pencapaian kita tak pernah membuat kita suka

hiduplah kita dengan apa pun jua cara kita
tanpa kita lupa yang hidup ini suatu persinggahan
tak kan ada yang kekal buat diri kita
selain 3 perkara

hiduplah kita dengan bahagia
tanpa kita lupa ada yang meratap hiba
kerana bahagia kita bukan untuk diri kita semata2
tapi melihat orang bahagia kita kan turut bahagia

11.3.2014 , 12.22pm
:: merenung erti kehidupan ::
kata hati AKU

♥ ♥ kunjungan anda dinanti lagi♥♥

2 pesanan kasih sayang:

  1. Assalamualaikum mama... ayat tu menarik.. nukilan dari hati ye mama? sheila singgah sambil klik tabung nuff mama ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... mmg suka menulis mcm ni.. klu tgh feeling2 mmg cepat je tgn ni menulis apa yg tersirat di hati

      Delete

 
copyright © 2013 to Mama Lynn | design by Aida Omar