Followers

Wednesday, November 13, 2013

TTC : amalan surah-surah Al-Quran

hari ni mama lynn nak share amalan yang boleh dilakukan oleh pasangan yang mengimpikan kehadiran cahayamata dalam hidup u alls. ekceli amalan-amalan ni telah dikongsikan oleh seorang teman FB mama lynn susulan dari status sedih mama lynn baru-baru ni. mama lynn mengaku mama lynn diantara ribuan wanita merangkap isteri yang masih belum dikurniakan cahayamata dari rahim sendiri. moga perkongsian ni boleh jadikan amalan sehari-hari.
 
 
kawan mama lynn pesan "Bykkan baca surah Mariam
Dan bernazar kalau boleh..nazar benda yg baik2..."
 
 
Surah Maryam, Verse 9: Tuhan berfirman: "Demikianlah". Tuhan berfirman: "Hal itu adalah mudah bagi-Ku; dan sesunguhnya telah Aku ciptakan kamu sebelum itu, padahal kamu (di waktu itu) belum ada sama sekali".
 
sempat dia ingatkan mama lynn yang  "Allah sebaik2 pengatur..kalau itulah ketentuannya (tiada zuriat) maka redha dan sentiasa bersangka baik pd yg maha pengatur.." kadang-kadang dalam hidup kita perlu juga belajar redha dengan ketentuan Allah. mungkin akan ada rezeki kita walaupun tiada zuriat. Allah adalah sebaik-baik perancang.
 
"Berdoalah kepadaKu nescaya aku perkenankan doa hamba2Ku yg soleh"
 
Surah Ghafir, Verse 60: Dan Tuhanmu berfirman: "Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina".
 
 
Surah Al-Ala, Verse 9: oleh sebab itu berikanlah peringatan karena peringatan itu bermanfaat,


Surah Ad-Dhuha, Verse 5: Dan kelak Tuhanmu pasti memberikan karunia-Nya kepadamu, lalu (hati) kamu menjadi puas.

Surah Ad-Dhuha, Verse 8: Dan Dia mendapatimu sebagai seorang yang kekurangan, lalu Dia memberikan kecukupan.
 
** mama lynn dapat share terjemahannya je. u alls kena rajin sikit cari ayatnya dalam Al-Quran. to be honest memang tersentuh sangat bila yang ada yang care tentang keinginan kita dan jangan tak percaya kawan FB mama lynn ni adalah seorang lelaki. Allah je yang dapat membalas jasanya.
 
dia ada bagitahu "Walaupun tak kenal di alam nyata..tp tpanggil utk mberi pdapat.." kalau u alls kat tempat mama lynn mesti rasa tersentuh jugak kan. tq Allah kerana menghadirkan insan seperti dia dalam hidup ini. in shaa Allah mama lynn akan cuba amalkan. kuasa Allah tak siapa dapat menduga. mana tahu ada rezeki mama lynn nak preggy lepas ni. perkara baik sebegini jangan kita kedekut untuk sebarkan. mudah-mudahan impian mama lynn kan tertunai kelak/


♥ ♥ kunjungan anda dinanti lagi♥♥

2 pesanan kasih sayang:

 
copyright © 2013 to Mama Lynn | design by Aida Omar