Followers

Monday, September 10, 2012

tekanan kerja ?

hari ni mama lynn bekpes dengan nasi putih dan lauk masak lemak cili api daging. sangat suka tengok kuah lemak yang kuning dan ada attraction tu. SANGAT LAPAR DI PAGI HARI. hehehe awal kan mama lynn sarapan. kalau beli kuih belum tentu kenyang + dah la kerja pun tengah banyak.
 
bukan pasal bekpes yang mama lynn nak ceritakan cuma nak luahkan apa yang mama lynn rasa di tempat kerja sekarang ni. kerja sehari-hari makin sibuk sampaikan hp mama lynn ni asyik berdering dengan panggilan daripada public. sampai dalam hati ni terdetik rasa nak beli another sim kad dan hp. khas untuk kegunaan opis.
 
jarang dah ada masa untuk goyang-goyang kaki. alhamdulillah kerja dengan penuh keikhlasan (kadang2 merungut jugak). yang pasti penat atau tidak tidak boleh dijadikan ukuran untuk bertukar emosi. tak kan pasal kerja kita nak bermasam muka dengan orang. mama lynn tak mahu timbul keadaan begitu.
 
bila menanggung kerja ni, kerja hakiki mama lynn akan buat di saat-saat akhir. takde lah sampai terabai cuma mama lynn akan dahulukan kerja yang mama lynn tanggung. mama lynn bukan buat kerja tu secara percuma tu yang kena buat betul-betul.
 
pada sesiapa yang bekerja di sektor kerajaan , boleh tak beritahu mama lynn cara mengira elaun tanggung kerja. bukan tak sabar tapi teringin juga nak tahu berapa jumlah yang akan mama lynn terima kelak. berbaloikah dengan kerja yang ditanggung itu ? hehe tak mahu lah sampai tak ikhlas buat kerja.
 
pada yang bekerja tu chaiyok mama lynn ucapkan. kita cari rezeki untuk diri sendiri dan keluarga so janganlah persiakan kepercayaan orang pada diri kita.
 

♥ ♥ kunjungan anda dinanti lagi♥♥

4 pesanan kasih sayang:

  1. seronok lah nanti dapat elaun tanggung kerja..chaiyokk..chaiyokk.

    ReplyDelete
  2. permata biru : hehe tgh kira berapa je yg dapat. x byk pun rasanya

    ReplyDelete
  3. ina : dah tahu dah 25% x gaji permulaan org yg kt tanggung tu

    ReplyDelete

 
copyright © 2013 to Mama Lynn | design by Aida Omar