Followers

Tuesday, May 29, 2012

careless @ cuai

gambar : ihsan dari abg yahoo.com


malang tak berbau lagi ke ?? kali ni sebenarnya more to careless. isshh pn azlina ni , memang nak kena piat telinga. kalau buat kerja tu mesti ada je silap. cuai sangat, ntah kenapa benda yang sama selalu je terjadi.

semalam da pukul 8.00 malam baru mama lynn perasan yang kunci kereta tertinggal dalam kereta. tu pun kebetulan teringat yang wallet tertinggal dalam kereta. adess satu panahan tak boleh blah yang akan menyusahkan diri ni.

ngan hp x cukup kredit , nak tel pun x lepas. mujur la ada kredit berbaki 0.02 sen, boleh la jugak msg ibunda . mintak tlg adik carikan kunci spare tapi malangnya takde. memandangkan da banyak kali kena pengalaman macam ni mama lynn try la buat aksi macam yang mama lynn tengok sebelum ni. macam pro pulak usaha nak bukak pintu kereta. tak tunggu lama untuk cabut getah kat tepi tinggal tu dan try tarik picu bahagian tepi pintu ngan dawai. agak susah jugak la. x lepas-lepas la pulak.  abah mama lynn datang latter tapi a bit bising jugak la sebelum tu. mujur ada pembaris besi panjang, sekejap je dah bleh bukak. terus mama lynn ambil kunci kereta. tu pun abah mama lynn menggunakan skill yang dia ada.

pengajarannya , sebelum nak keluar dari kereta kena cabut kunci. jangan duk khayal bergayut sampai lupa kunci kat dalam kereta tu (tu la puncanya). kalau pertama kali dapat gak dimaafkan tapi ni dah berkali-kali, tu belum kira berapa kali pulak kunci rumah tertinggal dalam rumah. nampak sangat mama lynn ni cuai. adess.. kena berhati-hati lepas ni.



♥ ♥ kunjungan anda dinanti lagi♥♥

6 pesanan kasih sayang:

  1. kalau kes kecuaian sendii, mmg kita selalu kne dgr leteran lah kan.. lbh2 lg dah byk kali.. hihii.. sy pun ada gak kne leter sbb cuai.. hehhe

    p/s : blh je nak jumpa... kalau time awk dtg tu, sy ada kat sp, no hal :-)

    ReplyDelete
  2. intan : tau xpe. tp bila ianya kerap berulang rasa marah plak kat diri sndiri. tak suka nak susahkn org nk kena tlg kt plak..

    okeyh, by next month (mayb ujung bln) sy blk sana lagi. boleh la sblm tu tukar2 no.

    ReplyDelete
  3. tak pernah lagi tinggal kunci lam keta...kena hati2 kan hehehe

    ReplyDelete
  4. wanieys : sgt perlu berhati2.. isshh serik jugak cos selalu sgt terjadi

    ReplyDelete
  5. cik eyla kadang2 salu gak tertinggal kunci lam kereta tapi time da sampay rumah la..bile pk alek rase da cabut kunci tu tapi bile carik kunci x jupe2 tengok2 lam kereta ade huhu !
    kadang2 kn sampay ke pagi kunci tu lam kereta ad0oiiii.

    ReplyDelete
  6. cik eyladilla : haha sama kan situasi kt, mama lynn pun penah tempuh kunci tertinggal dlm kereta smpai pagi. careless betul. pg ni menggelabah plak cari kunci rumah masa nak kuar g kerja. rasa da letak elok, rupanya duk tersangkut belakang tudung.

    ReplyDelete

 
copyright © 2013 to Mama Lynn | design by Aida Omar